Protože za dobu 25 let testování různých diet na sobě už mám určité zkušenosti, podělím se o ně s vámi v deseti bodech. Mou zásadou je, že při dietě člověk nesmí mít hlad ani nesmí být polomrtvý únavou ze cvičení.

1) Pokud člověk není geneticky zatížen a nemá předpoklady k obezitě, stačí mu opravdu jen trochu cvičit a jíst střídmě.

2) Ohledně cvičení. Cvičení je vhodné pro zdraví, pokud se nepřehání. Pokud překračujete meze své únavy, můžete si poškodit zdraví pro další věk. Doporučuji dodržet jednoduché pravidlo : Cvičení končí, když jste unaveni. Viděl jsem několik celoživotních sportovců, kteří se běžně přepínali a odnesli to zničenými klouby a podobně. Cvičte, ale lehce. Je to dobré pro váš pocit, pro správnou pohyblivost těla a výživu tkání. Je důležité i pro starší lidi, aby jim jednotlivé orgány postupně neodcházely a aby se zachovaly funkce celého těla. Nicméně, nevím o dokázaných účincích na hubnutí. Vymyslete si svoji rozcvičku, která vám nezabere moc času ani vás moc nevyčerpá a každý den jí věnujte pár minut.

3) Existují lidé, kteří už mají obezitu v genech a jejich tělo se shazování nadváhy velmi úspěšně brání. Tito lidé by cvičením a hladovkou zhubli snad jen v případě, že by 16 hodin denně pracovali v kamenolomu a měli jen 200g chleba na den. Možná trochu přeháním, ale chci říct, že takový člověk by potřeboval skoro vůbec nejíst a dřít se hodiny a hodiny denně, aby zhubl. Takže tudy cesta nevede. Ale i tito lidé mohou zhubnout. Vím to, protože patřím mezi ně.

4) Nejjednodušší cesta ke snížení nadváhy spočívá ve změně skladby potravin. Znáte dietu Mudr. Atkinsona ? Tak ta opravdu funguje. Či spíše, fungovala by. Problém diety s omezeným podílem sacharidů a škrobů je v tom, že tyto látky jsou nyní už výrobci potravin pašovány úplně do všeho. I do špenátového protlaku v Tescu výrobce napumpoval bramborový škrob. Takže koupit potraviny, které cukry a škroby neobsahují, je prakticky vyloučené. Já jsem se s touto dietou seznámil před cca 20 lety, tehdy ještě potraviny v obchodech tak kontaminované cukry a škroby nebyly, proto dieta fungovala. Postupem let její účinnost klesala, protože tvrdé sýry už se nedělají, jen polotvrdé, v šunce již není jen maso a podobně... Nicméně, Mudr. Atkinson měl základní myšlenku správnou, s ní jsem experimentoval a v následujícím bodě jsou moje výsledky.

5) takže, co jíst a co ne, abychom snížili nadváhu nebo si váhu udržovali ?

I. NEJÍST nebo jen vyjímečně, když si dovolíte porušit dietu: pečivo, těstoviny, ovoce, mléčné výrobky, uzeniny, všechny sladkosti. Pivo a sladké likéry. Po těchto potravinách se nejvíc přibírá na váze.

II. JÍST OMEZENĚ : brambory, melouny, mrkev, polotvrdý sýr, čočka. Ovocné čaje. Káva. Alkohol kromě piva a sladkých likérů. Pokud budete jíst tyto věci, můžete si udržovat váhu tím, jak často je jíte a jak často je vynecháte. Postupně získáte praxi, jak často si je můžete dovolit. Ze začátku je vynechte úplně, když budete hubnout, začněte s nimi experimentovat. Někdo může jíst téměř neomezeně i věci v této skupině a přesto hubne. Já mám například dobré výsledky s čočkou. Jím jí dost a stejně hubnu. To ale může být individuální. Musíte zkoušet.

III. JÍST bez omezení : salátovou zeleninu, kysané zelí, cibuli, česnek, maso, vejce, houby, kapusta. Pokud byste jedli jen tyto potraviny, zaručeně zhubnete a nebudete mít hlad. Začnete hubnout během 3-10 dnů. Pijte vodu. Občas si do ní dejte šumivý multivitamín, ne více než 1 tabletu za den.

IV. JÍST NEOMEZENĚ POUZE po pečlivém prozkoumání složení na obalu ! : Šunka (pouze z masa, pokud neobsahuje cukry, sacharidy, škroby ani dextrózu)), tvrdý sýr (vyjímečně se dá najít, před rokem jsem jeden druh koupil v Makru, pokud neobsahuje přidané mléko ani laktózu), špenátový protlak (pokud obsahuje pouze špenát). Tyto potraviny se nejčastěji falšují, jejich složení je úplně jiné, než jsme kdysi byli zvyklí. Pokud nemáte čas na to, abyste podrobně zkoumali obal, nekupujte je, naletíte. Všechno co vypadá jako tvrdý sýr a prodává se v Bille, Tescu, Albertu ... je sýr polotvrdý, s extra přidaným mlékem navíc. Tloustne se z něho bez ohledu na procento tuků ! Správný tvrdý sýr se sice dělá z mléka, ale samotné mléko obsahovat nesmí. Pokud si budete jistí, že máte čistý špenát, můžete ho spolu s čočkou střídat jako přílohu jídel během diety.

6) Důležité : Pokud chcete hubnout, nekupujte raději žádnou potravinu, která byla vyrobena smícháním něčeho s něčím na výrobní lince. Kupujte jen naprosto čisté potraviny, do kterých dodavatel nemohl nic přidat. Jinak se nadváhy nikdy nezbavíte. Žádné výrobky z masa, ale jen čisté maso a podobně. A určitě nekupujte nic, co obsahuje škroby, cukry, sacharidy a cokoliv co končí na příponu -óza. A taky cokoliv, co obsahuje chemii, o které nevíte přesně, co to znamená.

7) Když je něco lehce stravitelné, znamená to, že vám to rychle dodá energii, kterou si uložíte do tukových buněk, pokud nelezete zrovna na osmitisícovku nebo nekopete výkopy pro potrubí. Po lehce stravitelném jídle zase dostanete rychle hlad. Tyto potraviny jsou právě to, čemu by se měl člověk s nadváhou vyhýbat. Jsou vhodné pro lidi po dlouhé těžké nemoci, kteří potřebují každou trochu energie, aby přežili. Utíkejte od čehokoliv, co reklama popisuje jako lehce stravitelné, co vám dodá energii.

8) Tuk ... nemusíte se ho tolik bát. Uvažujte, když se dnes už v supermarketech v podstatě nedá koupit žádné tučné jídlo, ani zemědělci už nepěstují prasátka prorostlá sádlem, proč obézních lidí pořád přibývá ? Prostě proto, že se nejvíc tloustne z látek, které taky přidávají energii, ale na rozdíl od tuků jsou velmi lehce stravitelné. Takže přidají velké množství energie naráz a tělo neví co s tím. To jsou všechny typy cukrů (sacharidy a jakákoliv óza), a škroby. Tučné jídlo sice obsahuje mnoho energie, ale strávíte ho během 6-12 hodin, takže většinu energie za tu dobu spotřebujete. Pizzu strávíte maximálně za 2 hodiny. A kam se asi poděje energie, vytvořená v těle během dvou hodin ? Uložíte ji, protože dnes už jen málokdo pracuje tak těžce, aby ji dokázal včas spotřebovat. Ale neříkám, jezte tuky. Jen se jich tolik nebojte a nejezte cukry a škroby.

9) Co jím nejčastěji během diety :

- Omelety z vajec, s kouskem na drobno nakrájené šunky od kosti (od řezníka), s cibulí nebo česnekem. Nechám na ní rozpustit i kousek polotvrdého sýra, někdy ochutím ještě cibulí nebo česnekem. Pokud chci přílohu, použiji špenát nebo trochu brambor. Ale brambor skutečně jen málo, maximálně dvě, protože obsahují dost škrobů. Špenát je spolehlivější. Pokud byste chtěli toto jídlo úplně bez cukrů, museli byste použít jen vejce, naprosto čistou šunku nebo kousek masa, cibuli a špenát. Neriskovat se sýrem ani s bramborami. Na hubnutí funguje všem.

- Čočku. Čočku nepřebírám, ani nenechávám namočit, změkne během vaření. Když se vaří cca 5 minut, vhodím ještě jednu kostku nějakého bujónu, dodá tomu chuť. A vařím dalších 5 minut. Dá se jíst i bez bujónu, jen osolená, ale není to ono. Někomu čočka nemusí fungovat, zkuste to a uvidíte, mě funguje skvěle. Občas místo bujónu použiji knedlíčkovou polévku od vitany.

- Špenát. Vařím čistý špenátový protlak, během vaření ho osolím, přidám a rozmíchám vejce, mohu přihodit i nadrobno rozkrájenou cibuli. Mohu ho používat bez obav i jako přílohu k masu. Funguje všem.

S jinými jídly se nezatěžuji, mě to stačí. Samozřejmě, že by se z bezpečných potravin daly vymyslet i jiné recepty, jako např. přírodní řízek s volským okem a špenátem, kapusta s hovězím masem, kysané zelí s bůčkem a špenátem... Občas, když se mi nechce nic vařit a chci jen tak něco zďobnout, dám si sáček arašidů, ale ne moc často, protože taky obsahuje nějaký škrob. Jako rychlá svačinka mi slouží i vejce uvařená natvrdo.

- Piji vodu, s cca 1 tabletou šumivého multivitaminu denně. Kávu si neodpírám, ale samozřejmě nesladím.

10) Na vaše dotazy odpovím, když mi je pošlete formulářem na stránce "Kontaktujte nás". Poradím vám i s tím, do jaké skupiny patří která potravina, pokud si nebudete jistí a není zde uvedena.

P.S. V roce 2008 jsem touto dietou shodil 12 kg. Přitom jsem ji nijak přísně nedodržoval, často jsem ji porušoval a utěšoval se myšlenkou, že lékaři říkají, že je vlastně zdravější hubnout pomalu. Kdykoliv jsem shodil více než kilo, tak jsem se na čas odměnil porušením diety a hubnutí zastavil nebo dokonce něco z toho shozeného zase přibral. Proto jsem hubnul 12 kg celý rok. Kdybych ji dodržoval důsledně, měl bych těch 12 kg dole během 1-2 měsíců, protože po tom, co dieta zabere, je normální, že člověk shazuje 0,5 kg/den.

Dotaz čtenáře : Se Stravovacím režimem podle ATKINSONA začínám hodně mě zarazilo že na svých stránkách preferujete i brambory jako možnou přílohu,přitom ty jsou na většině jiných stran psány jako zakázaná potravina...zajímalo by mě tedy kam by se měl radit čaj,30%eidam,dušená vepřová šunka,nápoje jako coca cola light nebo zero,zavitky v rosolu nebo rybí konzervy.

Odpověď : Brambory skutečně obsahují dost škrobů. Nicméně z příloh, na které jsme běžně zvyklí, škodí nejméně. Podstatně méně, než pečivo či těstoviny, které obsahují škroby i sacharidy. Proto doporučuji brambory ve skupině jíst jen občas, aby si člověk mohl sem tam povolit "něco normálního". Z mé osobní zkušenosti, pokud si je dám jen občas, dieta stále funguje.
Ovocný čaj bych vůbec nepil, černý podle stupně vaší závislosti na něm.
30% eidam, který koupíte běžně v supermarketech je rozhodně dietě škodlivý. Snad jen když si ho občas roztopíte trochu na vaječnou omeletu, můžete ho používat. Rozhodně už ale není možné jej používat místo chleba, jak jsem to dělal před 20ti lety. Nyní byste přibíral i z toho. V době, kdy jej Atkinson doporučoval, se tyto sýry vyráběly jiným způsobem a tehdy ještě neobsahovaly laktózu z mléka.
Veškerá náhradní sladidla, jako má např. Cola light, se chovají v těle nepředvídatelně. Někteří odborníci je považují za mnohem škodlivější, než cukr. Jednou za 2-3 měsíce si dám trochu light coly s rumem, ale častěji bych se ji pít neodvážil. Nevím, co je zero.
Závitky v rosolu řadím do skupiny "jíst jen občas", rybí konzervy (ale ne v tomatě) jsou ve skupině - jíst neomezeně. To je například tuňák či sardinky v oleji, ale i jakýkoliv jiný, běžně sehnatelný druh masa, který je bez přidané chemie, škrobů a cukrů. (Admin)
09.03.2010 19:11:45
shipka45
 

 

Preklad- Translation

UPOZORNENIE!

Táto  stránka  obsahuje  rôzne články, texty, vtipy, obrázky a iné.
Väčšina z nich pochádza z rôznych voľne prístupných stránok,
a to ako
domácich tak aj zahraničných.
Ak sa tu nájde text alebo obrázok na ktorý
máte autorské právo
- upozornite ma prosím na to buď v komentári
pri  príslušnom príspevku alebo v knihe návštev! 
K príspevku potom
dopíšem meno autora  prípadne ak na tom budete trvať tak ho  odstránim! 


MusicPlaylist
Music Playlist at MixPod.com



Sbírej fazole a získáš super věci

uloz.to - sdilej snadno data








Name
Email
Comment
Or visit this link or this one